15 Şubat 2010 Pazartesi

Hakkıyla ödeyip aldığıma saygıyla hizmet beklerim!

Temmuz 2009'da çok özenip bir telefon aldım kendime. Hem de öyle kampanyadır, indirimdir falan değil. Gittim tam parası neyse aldım. Hı bir tek taksitle aldım.

Ama telefonu alan belki de ilk kullanıcılarından biriydim.

Söz konusu teknoloji ise böyle bir huyum var. Huyum kurusun (yok valla hakikaten kurusun). Ne geldiyse başıma bundan geldi zaten.

Ne gerek var tonla para harcamaya. Git bir tane en alt modelinden al.

Daha 3 ay geçmedi ki zavallı telefonum sonsuz bir karanlığa gömüldü. Aldığım yere Teknosa'ya götürdüm. Onlar Genpa'ya gönderdiler. 1 hafta geçti ses yok. Aradım testteymiş. 2. hafta aradım "üst düzey testteymiş". 3. hafta sonuna doğru zorla gönderdiler. Aradan bir ay geçti geçmedi (geçmedi), tekrar bozuldu. Aynı sorun, sonsuz karanlık.

Bu sefer direkt Genpa'ya. Aynı sürece maruz kalmamak için illaki üst düzey bir tanıdığın olacak firmadan. Bulduk bir kişiyi. Onunla bile 2 hafta sürdü. "Değiştirin, bakın belli yine bu bozulacak." Olmaz ne yazık ki yasal hakkı üçmüş bozulmanın. Hem de aynı sebeple olmalıymış.

Geldi mi geri? Geldi. Geldi mi? aslında keşke orada kalsaydı. Çünkü yine bozuldu. Bu sefer astım suratımı artık yasal hakkını da doldurduk, değiştirin dedim. Meğer bana iyilik olsun diye değiştirmiyorlarmış. Çünkü telefon bozulunca FİNLANDİYA'dan geliyormuş.

Haftalardır Nokia ile bağırış çağırış konuş(ama)malardan alabildiğim tek sonuç "Hanımefendi, telefonunuz muhtemelen bu hafta, olmadı herhalde önümüzdeki hafta elinizde olur".

Niçin Türkiye'de de operasyonu olan GLOBAL bir firmanın bozulan telefonu Finlandiya'dan gelir? Hadi geldi, bir sürü yasal işleme tabi tutuluyor. Bunun neresi efektif? Hani verimlilik? Hani karbon ayakizi ölçümleri?

Bir müşteri olarak ben diyor muyum onlara "Kusura bakmayın Nokiacı kardeş, ben telefonu alıyorum ama ödemesini bu hafta bilemedin, önümüzdeki hafta mutlaka yaparım."

Ben bir tüketici olarak tüm YASAL sorumluluklarımı yerine getirirken NOKIA gibi global bir firma neden YASAL yükümlülük tarihlerinin arkasına sığınarak bana bir TARİH bile veremeyerek 30 güne kadar elinizde olur diyebiliyor.

O zaman ben neden NOKIA gibi global bir firmaya güvenip onunla bir alış-verişe giriyorum?

Bu ay son taksidini ödediğim ve 4 aydır KULLANAMADIĞIM telefonumun, kullanamadığım ayların telafisi yerine neden daha fazla CEZAYA mahkum olan yine ben oluyorum?

Amerika'da kaldığım sürede Nokia'yı tercih etmemin birinci nedeni satın alma sonrası müşteri hizmetleriydi. Bozulan telefonum için sadece ücretsiz bir müşteri hattını arıyordum. Onlar da kutusuna koyup iade etmemi hemen akabininde de bana yenisini göndereceklerini bildiriyorlardı.

Sorun sıkıntısız, sancısız çözüme ulaştı. Teknosa yok, Genpa yok, Nokia Telefon Merkezleri HİÇ YOK.

Sonuç mutlu müşteri = sadık müşteri = daha çok referans = daha çok satış

Bu denklem uzar gider.

O zaman en başa döndük. Tüm bu firmalar bilmiyorlar mı CRM nedir? Benden iyi biliyorlar. Eee yap o zaman!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler